Pages

Senin, 03 Desember 2012

[Translate] Arashi Discovery

Arashi Discovery 20121130
Arashi Discovery 2012.11.30
Good morning. This is Arashi's Ohno Satoshi.
First message : "'Oh-chan,have you ever met anyone with the exact same name & gender as you?”
I've seen it before. There's someone born in the same year as me. An artist. Ohno Satoshi. He has an extra kanji for his first name, with the '' of '歴史' He draws stuff. Pictures on a circular theme, if I remember correctly. I kinda want to meet him now. It's pretty rare, isn't it?
I didn't see when his exact date of birth was though. But his first and last name was pretty close. And he likes art too! If we turn out to look alike too, wouldn't that be super funny? We'd be like twins! I'd like to meet him someday.
Second message (from Nazuna-san) : "I've found a job! Next year, I'll be working at a doughnut shop. I didn't think I'd get the job straight away, but I did. I'd be happy if Satoshi-kun would congratulate me. I'll work hard at my job starting April! "
Ohh. Well, Nazuna-san! Starting from April, make sure you sell loads of doughnuts!
Third message : "My 6-year-old daughter lost her first tooth. A few days ago, the tooth had been all wobbly. She complained it hurt. Ohno-san, do you have any memories of wobbly or loose teeth?”
 What I remember is... I think it was a tooth from my bottom jaw? It was wobbly, so you kinda get all absorbed by it, right? Then you'd poke it with your tongue and then push it back in place. And no matter how much you wobbled it, it'd stubbornly stay there. Once, um, we had to tie a string around it and pull it out. I think it was probably my mom or my sister who did that. And then. There was a tooth trying to grow under that bottom tooth.
I don't know if it's because we pulled it, but then it was like there's an extra tooth in my bottom jaw. I'm quite fond of it. (laughs)
I like touching it with my tongue. When was it again? I think it was when I was doing Kaibutsu-kun? There were bits where I had to open my mouth up wide, right? Naturally, it was visible. Like, 'Ah, it's there! There it is! It got filmed!
It often gets filmed in all the good bits. Well, for those of you who want to see it, please go ahead and watch it again!
That's all; this was Ohno Satoshi!

++++++++ +++++++ ++++++++ +++++++ ++++++++ +++++++
Arashi Discovery 2012.11.30
Selamat Pagi  ! Ini adalah Arashi – Ohno Satoshi.
Pesan pertama : "'Oh-chan, apakah kamu pernah bertemu seseorang dengan nama yang sama persis & jenis kelamin seperti Anda?"
Saya pernah melihatnya. Ada seseorang yang lahir pada tahun yang sama seperti saya. Seorang seniman, Ohno Satoshi. Dia memiliki kanji tambahan untuk nama depannya, dengan ‘' dari ' '.
Kalau saya tidak salah ingat, dia menggambar sesuatu (benda), gambar pada (dengan) tema melingkar (lingkaran). Aku jadi ingin bertemu dengannya sekarang. Ini cukup langka, bukan?
Meskipun saya tidak melihat kapan tepat tanggal kelahirannya, tapi nama pertama dan terakhirnya itu hampir mirip. Dan dia suka seni juga!
Jika kita ternyata mirip juga, bukankah itu sangat lucu? Kami akan seperti saudara kembar! Aku ingin bertemu dengannya suatu hari nanti.
Pesan kedua (dari Nazuna-san) : "Saya telah mendapatkan pekerjaan! Tahun depan, saya akan bekerja di sebuah toko donat, saya tidak berpikir saya akan langsung mendapatkan pekerjaan, tapi saya mendapatkannya. Saya sangat senang jika Satoshi-kun memberiku ucapan selamat. Aku akan bekerja keras di job saya mulai April! "
Ohh. Baik, Nazuna-san! Mulai dari April, pastikan anda menjual banyak donat!
Pesan ketiga : "Putri saya yang berumur 6 tahun kehilangan gigi pertamanya. Beberapa hari yang lalu, giginya sudah goyah (goyang). Dia mengeluh sakit. Ohno-san, apakah anda memiliki kenangan gigi yang lepas atau goyah?"
Apa yang masih saya ingat adalah ... Mungkin itu adalah gigi dari rahang bawah saya? Itu sudah goyah, sehingga anda agak mendapatkan semua diserap (menyangga/memikat) olehnya, kan? Maka anda akan mendorongnya dengan lidah anda dan kemudian dorong kembali ke tempatnya.
Dan tidak peduli berapa banyak anda goyahkan, gigi itu keras kepala tetap disana. Suatu ketika, um, kami harus mengikat tali di sekitarnya dan menariknya keluar. Saya pikir mungkin ibu saya atau saudara saya yang melakukan itu dan kemudian..ada gigi yang sedang tumbuh di bawah gigi bawah.
Aku tak tahu apakah itu karena kita menariknya, tapi kemudian itu seperti menjadi gigi ekstra di rahang bawah saya, saya cukup menyukai hal itu.(tertawa) Saya suka menyentuhnya dengan lidahku. Itu kapan ya? Mungkin itu ketika saya melakukan Kaibutsu-kun? Ada waktu di mana saya harus membuka mulut saya sampai lebar, kan? Tentu, itu pasti terlihat. Seperti, 'Ah, disitu! Itu dia! Itu difilmkan!
Ini sering terambil gambarnya di waktu yang tepat. Nah, bagi anda yang ingin melihatnya, silahkan saja dan tonton lagi!
Sekian, Ohno Satoshi pamit !

+++++++++++++ +++++++++++++ ++++++++++ ++++++++++++
Arashi Discovery 2012.08.22
Good morning. This is Arashi's Ohno Satoshi.
Here's today's thought of the day; come on!

"Peaceful and harmonious"

[BGM 'Your Eyes']

Ohh. That's incredible; it's read as 'waki aiai' although it's written with kanji. 'Waki' is written with the '
' from '平和', 'ki' is the '' from '気合い'. 'Ai ai' is written... with a '' radical, a '' radical, a '', a something... Well, it's a kanji of some sort. (laughs) So there's a word like that! Do look it up. It's an unusual word. 

Right. This means when things are peaceful and relations are good.
I knew that.

Recently... well, it seems things are pretty smooth. Um, when I was doing the drama, I told you all, right? About the bearded dragon. It was bought by the staff during the drama. We kept him. Then after the drama ended, whoosh! Um, it ended up at my place.

So I brought him to my parents' place for the time being. And then, the lizard... It all went from there! I didn't really have much time myself to make arrangements to take care of it, but... it kinda...

My parents... were fascinated by him. So my parents are looking after him -- after Kagi. It's kinda amazing. They put him in the bath, um, they clean up after him, they feed him...

"Hey Satoshi, you're not even looking after him!"

"We've to clean up after him and feed him every day; it's pretty tough work y'know!"

Or so they say...

Or so they say, but actually... (laughs) I get the feeling they enjoy it...

It's great. They talk to him quite a lot. (laughs)

They're all like, "Ah, you're sleeping now, huh?" and then he gets shoulder rides and everything! (laughs) And my mom won't touch him. Mm. So when it's the two of them, my dad'll be the one holding the lizard and going, "C'mon, you, just try touching him!"

"No way, no way, no way!"

"It's fine, he won't do anything!"

"I SAID NO WAY IN HELL!"


And so the two of them fought like that. (laughs) Seems fun!

Eh, yeah, from now on my dad... (laughs) He'll be looking after him!

I'm sorry, Kagi! I wish you happiness!

That's all; this was Ohno Satoshi!

[Rather appropriate requested song: 'Happiness']

-----

[1] 3 Minute Cooking Japanese Lesson! Today's phrase is '
和気藹藹' (waki aiai).
平和 (heiwa) = peace
気合い (kiai) = fighting spirit
 (can be read as 'ai')= seldom used kanji.

Leader basically tries to describe the kanji by its radicals - basically the equivalent of spelling out a word

++++++++++++ ++++++++++++ +++++++++++++ ++++++++++++++

Arashi Discovery 2012.08.22
Selamat pagi. Ini adalah Arashi - Ohno Satoshi.
Kalimat bijak untuk hari ini, ini dia!

"Damai dan harmonis"

[BGM 'Your Eyes']

Ohh. Itu luar biasa, itu dibaca sebagai 'Waki Aiai' meskipun itu ditulis dengan kanji. 'Waki' ditulis dengan '' dari '平和', 'ki' adalah '' dari '気合い'. 'Ai ai' ditulis ... dengan '' radikal, '' radikal, '', aa sesuatu yang ... Yaa, itu kanji dari beberapa macam. (tertawa) Jadi ada kata seperti itu! Jangan mencarinya. Ini adalah kata yang tidak biasa.

Benar. Ini berarti ketika sesuatu yang damai dan berhubungan adalah hal baik.
Aku tahu itu.

Baru-baru ini ... yaa, tampaknya berjalan cukup halus. Anoo, ketika saya sedang melakukan drama, saya mengatakannya, kan? Tentang naga berjenggot. Ini dibeli oleh staf selama shooting drama. Kami menjaganya (memeliharanya). Kemudian setelah drama berakhir, whoosh! Um, itu berakhir di tempat saya.

Jadi saya membawanya ke tempat orang tua saya untuk sementara waktu. Dan kemudian, si kadal ... Ini semua berasal dari sana! Aku benar-benar tidak punya banyak waktu sendiri untuk membuat jadwal untuk mengurusnya, tapi ... itu agak ...

Orang tua saya ... terpesona olehnya. Maka orang tua saya merawatnya - merawat Kagi. Ini agak menakjubkan. Mereka menempatkan dia di kamar mandi, um, mereka membersihkannya, mereka memberinya makan ...

"Hey Satoshi, kau bahkan tidak menjaganya (merawatnya)!"

"Kami sudah membersihkannya dan memberinya makan setiap hari, kau tahu itu pekerjaan yang cukup sulit!"

Atau jadi mereka katakan ...

Atau jadi mereka menucapkan, tetapi sebenarnya ... (tertawa) Saya punya perasaan mereka menikmatinya ...

Ini bagus. Mereka berbicara dengannya cukup banyak. (tertawa)

Mereka seperti, "Ah, kau sekarang tidur, ya?" dan kemudian ia mendapatkan tunggangan bahu dan segalanya! (tertawa) Dan ibuku tidak akan menyentuhnya. Mm. Jadi ketika itu mereka berdua, Ayahku menjadi orang pertama yang memegang kadal dan berkata, "Ayo, kamu, hanya mencoba menyentuhnya!"

"Tidak mungkin, tidak, tidak mau!"

"Tidak apa-apa, dia tidak akan melakukan apa-apa!"

"AKU BILANG TIDAK!"

Dan mereka berdua bertengkar seperti itu. (tertawa) Sepertinya menyenangkan!

Eh, ya, mulai sekarang ayahku ... (tertawa) Dia akan menjaganya (Kaagi)!

Maafkan aku, Kagi! Saya berharap kamu bahagia!

Sekian, Ohno Satoshi pamit !

[Lagu yang tepat diminta : 'Happiness']

~~~~~~~~ ~~~~~~ ~~~~~~~ ~~~~~~ ~~~~~~~ ~~~~~~~~

PS.
* 3 Menit
Cooking Japanese Lesson! Frase hari ini adalah ' ' (Waki Aiai).
平和 (heiwa) = perdamaian
気合い (kiai) = semangat pertarungan (semangat perjuangan)
(dapat dibaca sebagai 'ai') = kanji yang jarang digunakan.
Riida pada dasarnya mencoba untuk menggambarkan kanji oleh pemikirannya - pada dasarnya setara dengan mengeja kata.

** The show's pet mascot appears in Kagi no Kakatta Heya Ep. 9. From Danburi: "The lizard on the screen is the pet “Ka~gi~” that was bought at the pet shop they visited for ep4. Ohno-kun liked it so it was bought as a pet for everyone on the show. It was named “Ka~gi~” by Ohno-kun."


Enjoy your day guys ! Admin deshita~! \(^0^)/ agepoyo~

credit to twosen.livejournal.com and the owner of photo

Tidak ada komentar:

Posting Komentar